петък, декември 17, 2004

Searching files

Searches through all Bulgarian files data bases. Neat.

четвъртък, декември 16, 2004

FREECULTURE

FREECULTURE: HOW BIG MEDIA USES TECHNOLOGY AND THE LAW TO LOCK DOWN CULTURE AND CONTROL CREATIVITY, от Лорънс Лезиг - 2004 г. (а385 стр.)
Книгата разглежда суровите закони за авторското право в САЩ, и как няколко лобиращи корпорации и организации, всъщност дърпат конците на правителството. Разглеждат се някоко случая на тези корпоративни организации, в които те упражняват закона за да ограничат научното и творческото развитие в свободната култура на "демократична" Америка. Демокрацията - може би от гледната точка на един бунтовник - в Америка се е превърнала във външна обшивка на Феодализъм. В книгата още се предлагат логични балансиращи средства, за да се спре блокирането на развитието на свободната култура, като се описва и делото срещу Американският Конгрес, с което бунтарите са се опитали да започнат ограничения на властта да блокира Свободната Култура, с помощното лобиране на силните корпорации. Абсурдността на законите за авторското право в Америка, ме шокираха с своите недомислия и за пореден път оправдаха в очите ми, недоволството на, много страни, от корпоративно централизираната политика на "демократичните" САЩ. Лорънс Лезиг е професор-доктор по Право, живеещ в САЩ. Съ-основател на Creative Commons Lincese, и член на electronic Frontier Foundation.

събота, декември 11, 2004

Час в пространството

Когато потребителя върти във въздуха верижка или въженце, със закачено устройството на края му - то рисува електронен часовник във въздуха. Подобно на въртене на огньове, тук въртене на електронно устройство рисува прецизна картина на часа и датата в пространството.
Сайта

Срещу политиците чрез Съдебните магистрати

Линк
Тази година, Американският посланник - лицето на Америка у нас - самото представително лице, на цялата Американска политика, защото средно-статистическите граждани едва ли се интересуват от България - изказа мнението си за нас.
И по-точно изказа нашето мнение за политиците, които управляват държавата ни.

Пушачите в парламента, които над 50% поддържат незаконният внос и продажба на цигари без бандерол. Стимулирайки пазара, който сами ограничиха със закона за абцизите, ги прави най-малкото лицемери, но още повече: страшен пример и лице за пред останалата част от света.

Иван Славков - скандалният представител на България в световният олимпийксият комитет, манипулира прокуратурата да разследва демократични журналисти, които го изобличават в корупция. Докато в същото време, извършителите на убийства в публичното пространство, наркотрафикантите и производителите на наркотици, както и афиширащите мутри, се разминават без нито една присъда. Корупцията е явна, престъпниците са стъпали на врата на политиците, а политиците стъпват на врата на гражданите. Една никак не-примерна Демократична държава с претенции за причастие към ЕС.


Отделно от това, бившият съветник на Американският президент по международните въпроси, казва, че нашата държава не трябва да разчита на помощ от САЩ при разрешаването на въпроса, за това, как и кога ще си получим дълга на Ирак. С поглед години на зад, виждам, че БГ правителството защити изпращането на войници в Ирак и участието на нашите в про-американска коалиция, с причината, че разчитаме да си вземем дълга на Ирак. Днес бившият съветник на Джордж Буш младши, казва, че "България участва в коалицията, защото счита, че е била застрашена от тероризма и е желала спокойствие в близкият исток." Обаче, България никога не е била застрашена от тероризъм, защото е малка, не-деспотична и никак не-дразнеща с капиталистическо афиширане. Не, допреди участието ни. Сега България е повече застрашена, от колкото преди да се намеси в каквото и да е било военно действие, още повече започнатото едностранно от САЩ. Примера за доказателство е със българските шофьори, заловени и екзекутирани, защото не изнесохме войските си извън (допреди) суверенен Ирак.

Изцяло политиката на НДСВ е разочароваща, не само с некадърността си, която подчертава, дипломатически учтиво, Джеймс Пардю (посланник на САЩ у нас), но и с глупавите си детски действия, отврати всички ни.

В парламента, гласуват с чужди карти, получават адски високи заплати, в сравнение с обикновенният гражданин, а вършат много по-малко работа. Голямата отговорност - да си управник на една Държава, несъмнено трябва да се заплаща високо, но ако не вършиш никаква работа за заплатата си, ако дори не се явяваш на работа, за да се трудиш - каква заплата тогава? В парламента на Р.България има предимно самозвани, мазни лицемери, които се чудят как да окрадат Държавата, как да намажат за собственото си богатство, когато в длъжностната им характеристика, описана в Конституцията, се описва, че това не е каквото трябва да вършат.

Оправдавам предишните правителства за това, че окрадоха държавата по ред канали, които подробни анализатори описват в книги и ТВ-предавния, но ги оправдавам само чащото те носеха прякото наследство на предшествениците си - комунизтическият режим. Но не е възможно, не е приложимо, днес, когато минаха години от както комунизма в источна европа, падна - да се мисли по същият модел. Демокрация и Европейски Съюз, това са два маркера които означават, че днешното безобразно държание на управляващите политици е напулно неоправдано. За съжаление, в парламента "работят", т.е. се подвизават на заплата, гласувайки закони с лични интереси - хора, които са стари - от миналите поколения на саооблажващи се политици. И понеже са стари, и са гледали как техните предшественици са крали от държавата - цял живот са си мечтали като пораснат да станата, като тях - и сега наваксват.

В държавният парламент, трябва да бъдат допуснати млади политици, нови лица, хора с национално достойнство, работни хора, които имат ново виждане и не-егоистична интереси.

При следващите избори ще гласувам з БСП, дори и и само това да е наказателен вот на НДСВ. Но в никакъв случай няма да допусна предишните крадци СДС да се върнат на власт. Долу НДСВ, долу СДС : както скандираха бабичките и студентите преди години. БСП обещава добри програми, може и да не ги изпълни, но поне в партията има вече други лица - млади хора, които се надявам да управляват страната интелигентно, както те самите искаха да бъде през годините в които се образоваха в совобода, за да могат да превземат властта от старите управници и техните животниско-племенни критерии за управление на властта и народа.

сряда, декември 08, 2004

Чшки Киберпънк

Когато става въпрос за КиберПънк, Европейците го възприемат като lifestyle, докато в Америка все така като преминал литературен стил. Явно влиянието на про-американската капиталстическа и корпоративна структура с мрачното си определение над житието в политически и технологичен план, са оказали огромно влияние на само оттъждествяващите се поколения на 90-те, които сега изразяват себе си и начина на си на живот и мисловна настройка, чрез такива уеб-сайтове.

петък, декември 03, 2004

Music Robots

Тези роботи правят музика, и програмирано и самостоятелно. Линка е в заглавието, разбира се.

вторник, ноември 30, 2004

Книга: Правила на привличането

Множество отделни истории на студентите от Американски университет на 80-те години, понякога свързващи се, но тотално еднакви и различни. Животът на студентите в Америка през 80-те, разказан от Брет Истън Елис, за пореден път ми напомня за втората употреба западна цивилизация у нас, и за нашето рейв и техно поколение, и техните последични продукти отношение. Секс, наркотици, купони и музика. Новела, в която драмата не липсва, макар и да е сравнително повърхностна, историята тече с плаващи имена на търговски марки, покрай освободения живот, подреждащите се думи, и нереално описаните последователности от смесвания на наркотици. Разбуждаща новела.

Може би малко Ървин Уелш – помислих си в началото на книгата, но ще е добре да добавя и Бъроус – и как да не наподобява, щом като автора е от месестото поколение изживяло културата на 1970-те и 80-те. Роден е през 1964 г., и е автор на книгите “American Psycho”, “Less than Zero” и “Glamorama”.

“Правила на Привличането” е актуална за Европейското отношение към живота на “ъдърграунд” културата. 390 страници би сексуални, хомосексуалисти, лесбийки и наркомани, превода - на Богдан Русев.

Генетичен минотърсач

Когато корените на тези генно модифицирани растения регистрират допир с нитроген диоксид (който изтича в почвата, където има заровена мина), листата променят цвета си.

Частно ЕЕГ

Свободно и безплатно, ЕЕГ. Линка е в заглавието.

Проекта обещава схеми на хардуер и софтуер с отворен код, за ентусиасти и специалисти, нуждаещи се или желаещи да имат собствена ЕЕГ машина.

Интерактивна звукова инсталация

Recycled Soundscape е проектирана като система, чрез която да се изследват и въвлекат, с аудиторни аспекти, преживяването на урбанизирания град, и да да донесе възможността за разпускане, чрез звуков рационален дизайн, от прекомерния, често стресов поток от градски звуци.

laptop_orchestra

laptop_orchestra е интерактивно сливане на инструменти, конструирани да изпълняват аудио-визуални симфонии в реално време.

четвъртък, ноември 25, 2004

On-line resize photo

This site can help you resize photo and picture files on-line.

събота, ноември 06, 2004

- край -

Кибер Пространствените Лаборатории ще спре списването до неопределено време, може би за винаги. I w vseki krai ima edno nachalo...

BookStone

BookStone Предлагат стилни продукти.

вторник, ноември 02, 2004

Halloween

За празника halloween, по всички нови правила на 21-век, костюмите с които американците се маскираха включват и iPod костюм.
Линк и Линк








неделя, октомври 31, 2004

Интервю с Боряна Роса

Боряна (Драгоева) Росса: инновативен техно-артист с отношение

От нашето поколение излиза личност, която манифестира съществуването си с изкуство. Боряна (Драгоева) Росса е визуален артист, който работи с видео, фотография, театър и комбинаця от трите. Изкуството на Росса е пресечната точка между техно-етика и симбиозата човек/машина. Отзвуците след нейните перформанси отекват дълго, а гласовете са много. Провокирани технократи и очаровани алтернативни учени дебатират над бъдещето на човека и машината докато в настоящето, действия и изкази предизвикват промени.

Видео клиповете на Боряна - "Celebrating the Next Twinkling", "Back & Forth", "The Moon and the Sunshine"; "Why Beauties Fall in Love with Beasts" са показвани на международни събития като: Видео Медея - Нови Сад; Стейршер Хербст - Граз; 8-то Международно Биенале - Кайро; Галерия Реджина - Москва; Кинстхале - Виена.

Последните й проекти “Spookybots”, “РобоСапиенс”, “Робориада", “Гражданина-робот”, са посветени на интегрирането на свободните роботи в модерното общество и бъдещето, показвани са в: L Gallery - Москва, Фондация за Изкуство и Творчески Технологии - Ливърпул; Общество за Изкуство и Технологии - Монтреал, Музея за модерни изкуства - Шанхай, Тайланд; Национална Художествена Галерия и Гьоте Институт - София.


Какво те задвижва в изкуството което правиш?
Със сигурност не ме движи "любовта", "стремежът към съвършенство" или към "духовното". Още по-малко ме стимулира да се движа, стремежът към "красотата, която ще спаси света". Движението е признак на жизненост, независимо дали се отнася към това, което аз правя в изкуството или изобщо. По принцип за мене няма много разлика между изкуството и живота на артиста. Те са едно неразделно цяло и колкото по-разделени изглеждат, толкова по-лошо е изкуството и толкова по-фалшив е животът. Но за да ти отговоря все пак на въпроса ще кажа, че мене в изкуството ме задвижва желанието за живот, а в живота ме задвижва желанието той да е необикновен.

Защо човек и робот, а не другите животни?
Миналата седмица бяхме с Олег Мавроматти в едно радио-ток шоу и там водещия попита защо не се изпълним със състрадание не към роботите, а към бедните и бездомните на улицата, защо сме се обявили в защита на правата на роботите, а не в защита на тези нещастни хора. На това Олег отговори, че той не вижда разлика между бездомните хора и роботите, а аз си позволявам да цитирам Олег, защото ние живеем с него в едно симбиотично цяло, т.е. намираме се в постоянен режим на електромагнитни емисии, обмен на данни и химично-визуално-телепатична стимулация, хаха.
Интернет жив организъм ли е? Нещо като нервна система на технологиите?
Интернет несъмнено е нещо по-различно от скоростна поща или евтини телефонни разговори. Най-удачно ми се струва оприличаването й с Чудовището на Франкенщайн, лежащо на операционната маса точно в момента преди да оживее.

Каква е разликата между биологичен и електронен носител на живот?
Връщам се пак към идеята за жизнеността и движението, която обаче е свързана с желанието да правиш нещо по-различно от това да ядеш, сереш, ебеш и да умреш накрая. Преди няколко дена гледахме филма "Двеста годишен човек". Ужасен филм. Разказва се за робот, който иска да стане човек . Превръщането му от едното в другото беше преди всичко свързано не с интелекта, не с творчеството (да това беше първото, което го отличи от другите роботи, но много лесно беше забравено и омаловажено), а със осъществяване на физиологичните процеси в човешкия организъм - ядене, отделяне (има една сцена в която роботът пърди като слон и много се радва) и съвокупление. Върха на всичко беше когато любимата му каза, че вече й е време да умира (явно защото тя и без това нямаше с какво друго по-съществено да се заеме) и ако иска той да стане съвсем човек, трябва да престане да "бъде задвижван" от всичките интересни неща, които прави и да измисли ефективен начин да умре. Е това изглежда да е мечтата на всеки човек. Много жалко за робота ако и той го поиска.
Декорите които ползваш, замислени ли са като част от съобщението на пърформанса?
Аз не използвам декори. Ако имаш предвид местата, в които показвам нещо, тогава о, да естествено, аз винаги мисля за това къде и какво показвам. Който ме/ни кани става част от машинно-човешката ултрафутуристична вселенска конспирация, което е нещо мнооооооого страшно.

Какво за половете в бъдещето?
Аз съм горещ привърженик на всички борби за равноправие, независимо дали са свързани с проблемите на пола или с проблемите на която и да е гурпа, определена за маргинална. За съжаление тези борби много често се превръщат в борби за надмощие, а не равноправие. Т.е. в процеса на изясняване на отношенията се осъществява обикновена смяна на местата на център и маргиналия. Това беше идейната основа на изложбата "Беззащитни и зли", която направихме в L Gallery, Москва, 2003; (www.roboriada.org/defenseless).
Изключително трудно е да бъде разбрана идеята за "преодоляването на пола", от същества съсредоточени в своите различия. Имам предвид и мъжете и жените.
И затова що се отнася до пола в бъдеще, по-добре е да го няма. Или както отговорихме на един "внимателен" читател на манифеста - ще дойде един безполов робот с ръждиви градински ножици за да ни лиши от нашето мъжко и женско достойнство като го отнесе в неизвестна посока, така че никога да не можем да си го върнем.
Това обаче не означава да прекратим сексуалните си отношения, а да развием алтернативни ерогенни зони. За любителите на секса това си е направо подарък - например както си се пипаме с ръчички - и опа, оргазъм! Как ти се струва? Градският транспорт ще спечели много от това, трамваите ще станат заведения за групов секс.
Преди време четох "Елементарни частици" на Мишел Уелбек, в която за моя радост беше застъпена същата идея. Там наличието на пол се разглежда и като причина за съществуването на смъртта. За съжаление май я няма още на български.

Ами ако не успеете в това, което правите?
Какво за тебе означава "да успееш в това, което правиш"? Успеха за мене се измерва със степента на запълване с данни на моя мисловен носител, хаха.
Аз съм вече успяла, след като мога да реализирам идеите си и след като има хора, с които да говоря общ език и да осъществяваме перманентна революция.

UltraFuturo е групата на Боряна Драгоева.

събота, октомври 30, 2004

Myst

Феновете от Мист на ББТ, замайват главите с грандиозен сайт за манга, игри, филми, музика, ала-бала и т.н.
Линк

петък, октомври 29, 2004

K-hole

KeyHole на Google представя възможност от пейката в парка да се видиш от космоса, или да видиш коя да е друга точка от планетата с увеличение до улично ниво с малки бели автомобилчета по улиците и т.н.

табела


"Играта с жиците предизвиква моментална смърт - глоба 200 долара." Как събират глобите?

четвъртък, октомври 28, 2004

Предшественик на човека в Азия

Тази статия на Нешинъл Джиографик описва за учени, които намерили в Азия останки от човешко съшество с рзмерите на гоблин, което си е доста яка история, като се има предвид, че е истина и това се побира в рамките на Толкин, напр.

Последователи